Blog > Komentarze do wpisu
Ku...wo ze Śląska, jednego mistrza ma Polska!

Byłem na meczu Legii z Piastem Gliwice w Warszawie. Niby wielkie święto futbolu, niby piękny stadion wypełniony trzydziestotysięcznym tłumem, niby atmosfera wielkiego meczu - a jednak czuję się niefajnie.

Podczas tego meczu nie usiadłem na miejscach prasowych. Poszedłem do kolegi, który siedział na miejscach dla kibiców. Chciałem poczuć atmosferę. No i poczułem...
Sektor najbardziej zagorzałych kibiców kilkakrotnie w trakcie meczu zaintonował zdumiewającą przyśpiewkę: „Ku...wo ze Śląska, jednego mistrza ma Polska!". Nie robiłoby to na mnie żadnego wrażenia, bo ja niczego od fanatyków nie oczekuję, już najmniej obycia i kultury. Wiadomo, że stadion to nie opera.
Niemniej na stadionie Legii w niedzielę poczułem się niekomfortowo. Ten plugawy zaśpiew o k...wie podjął bowiem niemal cały stadion. Niosło się po Łazienkowskiej, że hej. Nie twierdzę, że wszystkie obecne na meczu osoby śpiewały - ale utwór przypadł do gustu całym połaciom trybun, które - na pierwszy rzut oka - mogły wydawać się „normalne”, a nie fanatyczne. Poważny, około pięćdziesięcioletni mężczyzna, siedzący za mną też wydzierał się triumfalnie o „śląskich ku..". Spojrzałem w bok, to samo krzyczeli inni kibice, także kobiety. Jedynie dzieci tak nie wołały, ale patrzyły uważnie na rodziców.
Fakt, że obleśną przyśpiewkę podjęli normalni - wydawałoby się - ludzie to pierwszy powód mojego dyskomfortu.

Po drugie zdumiało mnie, że widownia obrażała w ten sposób Piasta, który nie mógł jej dotąd podpaść niczym poważnym - chyba tylko tym, że naruszał butną pewność siebie, pewność zdobycia tytułu. Gdyby jeszcze taki zaśpiew przydarzył się podczas meczu z Ruchem albo Górnikiem - byłbym w stanie ogarnąć to rozumem, wszak obrażanie drużyn bardziej utytułowanych od własnej może wydawać się bliższe prymitywnej stronie ludzkiej natury.

Po trzecie zdziwiło mnie, że spiker w ogóle na ten zaśpiew nie reagował. Nie prosił, żeby przestać, jakby akceptował ten stan rzeczy. A spiker podczas meczu jest przecież przedstawicielem klubu. Musi pamiętać, że dla osób postronnych może to wyglądać tak, jakby klubowi były właściwie obojętne takie przypadki.

PS Przy okazji muszę przyznać, że szkoda tego meczu. Legia Warszawa wygrała zasłużenie i nie zmienia tego faktu słaba forma sędziego. Nie ma co zwalać na arbitra - nie wypaczył przecież wyniku, gospodarze w tym meczu byli lepsi. Dzięki temu są znacznie bliżej mistrzowskiego tytułu.

Porażkę przyjąć potrafię, tylko z uznaniem mogę pisać o grze Legii, choć Piast - do utraty pierwszej bramki - bardzo mi się podobał. Z rozmysłem sparaliżował przeciwnika i czekał na jedną okazję. Paraliż jednak puścił, sam nie doczekał się na nic, więc skończyło się trochę mylącym rezultatem.
Piast przegrał za wysoko choć nie jest to ważne, bo chodziło o to, żeby nie przegrał, a nie o to, żeby przegrał nisko. Legia grała własnym rytmem, z pewnością, że wszystko dla niej dobrze się skończy. Zazdroszczę innym drużynom takiej pewności, dzięki niej można osiągnąć więcej.
Trudno, tym razem się nie udało. Ale może uda się następnym...

PS1 A poza tym reprezentacja Polski powinna wrócić na Stadion Śląski.

poniedziałek, 09 maja 2016, pavelczado

Polecane wpisy

  • Życie po życiu

    Czadoblog nawet nie zorientował się, że stuknęła mu dyszka. Wraca żeby powiedzieć Wam, że życie jest do dupy. Dlatego ci, którym dziś układa się wspaniale powin

  • Pseudopatriotycznemu bełkotowi mówię "nie"!

    Ludzie chłoszczą młodzieżową reprezentację po nieudanych młodzieżowych mistrzostwach Europy, nasze społeczeństwo zawsze było w chłostaniu dobre. Muszę przyznać,

  • Przebierańcy

    Kiedyś w nocy obudziłem się z krzykiem, bo wyśniłem sobie, że w jednej chwili, za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, następuje zamiana: policjanci stają się d

Komentarze
Gość: , *.dynamic.chello.pl
2016/05/09 17:18:34
"Po drugie zdumiało mnie, że widownia obrażała w ten sposób Piasta, który nie mógł jej dotąd podpaść niczym poważnym"

jak się niemal na dzień dobry odśpiewuje pieśń o Legii starej k..., to dostaje się odpowiedź, panie śmiesznie urażony
-
Gość: matej2001, *.tktelekom.pl
2016/05/09 17:23:05
Piast mi przypominał mecze kadry z lat 90tych. Wielka napinka, nawet coś tam się stworzy, a potem raz, dwa, trzy i zebrane po gębie. A co do zaśpiewu, to odpowiedź na starą...
-
2016/05/09 17:24:31
Hej k... śląska... Jeden stadion ma reprezentacja Polska!
-
Gość: gp, *.inet-siec.pl
2016/05/09 17:40:26
Nie wypaczył? Karny na 1-1 po ewidentnym faulu i czerwona dla Pazdana wystarczyłyby do zmiany wyniku końcowego. To samo, co z Ruchem - Legia do przodu owszem, umie coś zagrać, ale w obronie błędy robi takie, że gdyby nie łaskawość sędziów, to mogłaby walczyć raczej wyłącznie o drugie miejsce...
-
2016/05/09 17:50:09
@*
chyba nie pojął pan istoty wpisu, panie bystry:D
@matej2001
ale że co: Piast nie pokazał się z lepszej strony na Łazienkowskiej od Cracovii?
@nibynormalny
normalni znają zasady ortografii
@gp
dla mnie Piast w tym meczu przegrał zasłużenie
-
Gość: Gaspar, *.dynamic.chello.pl
2016/05/09 17:51:15
ci jeszcze ze swojej wsi wyjechali a już Legię obrażali panie zniesmaczony
youtu.be/GvrQVg-SSgU?t=1m8s
trzeba było sobie tym pociągiem przyjechać do stolicy to byś się gamoniu nie zdumiał
-
Gość: Tomasz Paszkowski, *.dynamic.chello.pl
2016/05/09 17:51:41
szanowny panie, a jak na stadionach w całej Polsce (m.in. na twoich ukochanych śląskich) leci chóralne pozdrowienie "Legia to stara..." to jakoś się tak nie wzburzasz. Więc poluzuj gumkę w majtach i się tak nie wczuwaj.

ps. Oby reprezentacja nigdy już nie musiała grać na stadionie śląskim
-
Gość: Jastrzab, *.static.chello.pl
2016/05/09 18:12:08
Jedyne co powinno wrócić na Śląski to koparki - po to aby zaorać to na amen i ewentualnie zbudować coś nowego. W tej chwili propozycja powrotu reprezentacji tam to jakiś ponury żart.
-
Gość: , 31.133.19.*
2016/05/09 18:13:58
up
Na Ruchu przynajmniej spiker jakoś reaguje ,no ale na Legii to chyba są inne standardy
-
Gość: hugh jass, *.dynamic.gprs.plus.pl
2016/05/09 18:19:46
To Piast ponad roku temu w wygranym 3-1 meczu z Legią rozpoczął festiwal nienawiści, śpiewał sobie o Legii starej ku*wie i "legła" Warszawa oraz "oleola, Legia to ku*wa w dupę je*ana". Pisałeś coś wtedy na blogu? Czy to działa tylko w jedną stronę? Wczoraj jeszcze przy piosence "że Warszawa jest od tego, aby bawić się na całego", towarzystwo zgromadzone w sektorze gości ryczało, "aby jebać ją na całego". Nawet się zająknąłeś o tym we wpisie. Ledwo na sektor gości weszli i też poleciała "Legia to stara ku*wa".

Zajmij się lepiej śląskim piekiełkiem, a w sprawy Legii się nie wtrącaj. Biedny Piast, skrzywdzony obrzydliwymi śpiewami butnych kibiców Legii! Ta, jasne. Wy macie tam jakąś manię stawiania się w roli pokrzywdzonych.

PS A poza tym uważam, że piecze cię brak mistrzostwa dla śląskich drużyn po 1990 roku i dodatkowo gryzie świadomość, że za swojego życia żaden z waszych klubów tytułu nie zdobędzie.

PS2 Wiesz co, też bym się tak pienił, jakbym jedyne sukcesy swoich drużyn mógł podziwiać na kasetach betacamowych.
-
2016/05/09 18:36:05
@all
znów to samo. Nikt nie jest w stanie obalić niewygodnej istoty wpisu, klepiecie w klawiaturę wyrazy, wyrazy, wyrazy, ale naprawdę nic z nich nie wynika. Gumka w majtkach, jakieś koparki, śląskie piekiełko. Tylko na tyle was stać?:)
Nikt nie napisał, że piszę nieprawdę.
To mi wystarczy.
-
Gość: , *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2016/05/09 19:15:00
@p.cz.
A czemu ludzie maja zaprzeczac? Bylo spiewane i tyle, tak samo jak na 'Ruchu' spiewali Legia to stara.. i tam spiewali wszyscy, wlacznie z dzieciakami, a rodzice stojacy obok wydawali sie dumni z tego faktu.
dlatego tak Ci ludzie odpowiadaja, bo nie bedac zniesmaczonym takimi zachowaniami u siebie i piszac takie teksty zachowujesz sie jakby siedzacy przy stole, z pelnymi ustami, bekajac, mowil, ze towarzystwo nie wychowane, bo lokcie na stole trzymaja. Slabe.
PS. W sektorze gosci tez byl pelen przekroj spoleczny, nie same lyse karki. I tam ci nie przeszkadzaly kobiety zwracajace sie do Legii per k..wo?
co do spikera to po kazdym bluzganiu jest puszczany komunikat o zaprzestanie, nie ma sensu, zeby spiker to powtarzal
-
2016/05/09 19:27:55
Największy palant to kucharczyk (mała litera zamierzona), liczę na to że kiedyś zarobi od bardziej krewkiego kibica liścia w ten głupi łeb. Podbiec do ogrodzenia i machać "fakiem" to trzeba być kuchym.
Legia świetnie wypunktowała nas, gratulacje, mam nadzieję że następny sezon bedzie przynajmniej taki jak ten.
-
2016/05/09 19:34:22
@*
zarzucanie mi, że unikam krytyki własnego podwórka zwalnia mnie z dalszej dyskusji
@maras1971
pisanie jakiegokolwiek nazwiska z małej litery jest słabe - bez względu na zachowanie. Proszę nie nawoływać do przemocy - bez względu na zachowanie - to jeszcze słabsze.
Ale sezon Piasta rzeczywiście fajny. Ciekawi mnie czy stać tę drużynę na jeszcze lepszy. Prawdopodobnie nigdy tego się nie dowiemy z jednego zasadniczego powodu:(
-
Gość: Lubię placki, *.dynamic.chello.pl
2016/05/09 19:49:32
Bardzo ciekawy tekst trochę złośliwy, ale fajny. Chciałbym kiedyś poczuć się jak kibic Piasta w tym sezonie, patrzeć na zaangażowanie i ambicję piłkarzy, radość z wielu wygranych i lekki smutek po przegranych, radość z pokonywania zespołów, które mają budżet dużo większy i znakomitszą historię. Taki jest sport i życie, że czasem się przegrywa, czasem się wygrywa. To, że Piast nie raczej nie zdobędzie mistrzostwa w tym sezonie to nie wina regulaminu, sędziów tylko ze względów czysto sportowych. Gratulację dla Piasta, jak nie w tym sezonie to może się uda w następnym, trzeba być cierpliwym. Naprawdę, gdybym był kibicem Piasta byłbym z piłkarzy dumny i jeszcze te europejskie puchary. Natomiast Legia powinna wszystkich wciągnąć nosem, a męczyła się okropnie.
-
Gość: Sixton, *.dynamic.chello.pl
2016/05/09 19:58:00
Nie, panie Czado. Nie "zwalnia Cię" lecz pi prostu "zwalniasz się". Nie potrafisz obalić faktów jakimi były np. wulgarne przyśpiewki kibiców Piastunek. I stosuje Pan dokładnie taki sam wybieg jaki wcześniej zarzucił komentującym. Nie potrafi Pan w żaden sposób obalić riposty stosowania podwójnych standardów więc zabiera się Pan. No cóż, jeśli ta dziecinada ratuje Pana w swoich oczach to "gratuluję".

Słabe to, jak zwykle.
-
Gość: stanley, *.static.chello.pl
2016/05/09 20:13:51
Kto nie oglądał meczu to z Twojego wpisu wywnioskować może, że w sektorze Gliwic siedzieli harcerze i siostry miłosierdzia a tak nie było, wiesz dobrze o tym i nie napisałeś słowa. Dla mnie to manipulacja.

Jakby Tusk lub Schetyna pochodzili z Chorzowa to byłby tam od 4 lat nowy stadion i grała kadra...
-
2016/05/09 20:14:01
@Sixton
dobra, wytłumaczę po-wo-li-jesz-cze-raz.
Nie muszę obalać zaistnienia wulgarnych przyśpiewek przez wyjazdową ekipę Piasta, bo w ogóle się do nich nie odnoszę. Ba, mogę nawet przyjąć, że zaistniały, zapewne tak było.
Ale przecież tak samo jak nie odnoszę się do wulgaryzmów stosowanych przez Żyletę, przecież wyraźnie o tym piszę. Nie widzę w tym nic nadzwyczajnego, przyzwyczaiłem się.
Tekst bowiem jest O TYM, ŻE BLUZGAJĄ NORMALNI LUDZIE a nie "kibicowska awangarda". Nie napisałbym tego gdybym na Łazienkowskiej nie był, gdybym nie widział. Gdzie więc stosowanie według mnie podwójnych standardów?
Nie mogę napisać, że kontrargumentacja pańska jest słaba "jak zwykle", bo nie znam "zwykle". Ale ta konkretna jest słaba, bo świadczy o niezrozumieniu powodu wpisu. Ale zapewniam, że nie czuję o to urazy, zwłaszcza wobec ludzi, którzy kibicują Legii. Doskonale rozumiem, że to może zaślepiać. Współczuję, ale życzę powodzenia
-
Gość: , *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2016/05/09 20:14:31
@p.cz.
Mylisz zwolnienie z dyskusji z brakiem odpowiedzi
-
2016/05/09 20:14:49
@stanley
proszę, nie pakuj mnie w twoje sposoby myślenia
-
Gość: matej2001, *.tktelekom.pl
2016/05/09 20:14:50
@pavelczado
Nie zaprezentował się gorzej od Cracovii, ale wynik poszedł w świat. Tak mnie jeszcze ciekawi, czy Piast w kolejnym sezonie też będzie w czubie, czy okaże się tylko efemerydą, jakich już kilka w swoim życiu widziałem. Zawsze to trudniej zostać na szczycie, niż się na niego wdrapać. Piastowi życzę jak najlepiej, bo swoją grą w tym sezonie momentami urzekał :)
-
2016/05/09 20:15:24
@czado, jaki to zasadniczy powód? Pamiętaj że w tamtym roku wszyscy w Gliwicach łkali za Vasillievem i Wilczkiem.
-
2016/05/09 20:21:39
@matej2001
Piast w następnym sezonie to jedno z najciekawszych zagadnień następnego sezonu:)
@maras1971
touché!
-
Gość: Sixton, *.dynamic.chello.pl
2016/05/09 20:51:04
Ale czemu się Pan tak dziwi, że normalni ludzie TEŻ bluzgają? Chyba nie wychowywał się Pan pod kloszem. A jeśli tak to zakomunikuję - Tak, normalni ludzie TEŻ bluzgają. A bluzgi wychodzą z gardła tym łatwiej im silniejsze emocje oraz większa grupa. Stadion piłkarski jest tego idealnym przykładem.

Teraz chciałbym zapytać: Czy według Pana tylko normalni ludzie, którzy są akurat kibicami Legii, bluzgają na przeciwników? Czy to jakaś ich immanentna cecha, której normalni ludzie, będący kibicami innych klubów, są pozbawieni?

Jeśli uważa Pan, że tak - to tylko pogratulować pozostałym klubom tak wspaniałych kibiców. A jeśli nie, to, cóż... nie widziałem, aby w tym sezonie (mimo że już 35. kolejka za nami) zająknął się Pan na ten temat.

I wcale nie chodzi o negację Pańskiej tezy, jak zdaje się Pan mniemać, ale o ukazanie tego w szerszym kontekście, czego w Pana wpisie brakuje. Gdyby Pan choćby napisał: "Szkoda, że w takim pięknym dniu dla fanów Legii, ci, zamiast pięknie dopingować swój zespół do zdobycia piątej/szóstej bramki, ciskali obelgi na pokonanych. Bo choć samo zjawisko ma powszechny charakter na naszych stadionach, to przecież chyba ważniejsze jest tak bliskie Mistrzostwo Polski, a nie, że po prostu dokopało się leżącemu"...
-
Gość: flaviusz, 5.254.65.*
2016/05/09 20:55:51
Tak, na pewno obraźliwe śpiewy kibiców Legii na Górnik i Ruch mogą być uzasadnione tym, że oba kluby mają od niej więcej mistrzostw. Co prawda od 27 lat te kluby są tłem w ligowej rywalizacji i dostarczycielami punktów lub przechowalnia dla odrzutów piłkarskich z Legii (jak obecnie Ruch), ale to w nich tkwi. Co za absurd! Na każdym kroku wypominasz warszawiakom jakąś butę czy nadmierną pewność siebie, ale sam też jesteś nie lada megalomanem. Szczerze - mam gdzieś te tytuły. Możecie się jedynie nimi pocieszać, bo co innego wam zostało? Lepiej się nacieszcie, bo jeszcze 5, góra 6 sezonów i nawet tego nie będziecie mieli.
-
2016/05/09 21:22:29
@Sixton
Cytat: "Czy według Pana tylko normalni ludzie, którzy są akurat kibicami Legii, bluzgają na przeciwników? Czy to jakaś ich immanentna cecha, której normalni ludzie, będący kibicami innych klubów, są pozbawieni?"
Nie mam pojęcia. Pan ma?
Cytat: "A bluzgi wychodzą z gardła tym łatwiej im silniejsze emocje oraz większa grupa"
Zauważam błąd w rozumowaniu. Bluzg to dla mnie gwałtowny, jednostkowy wybuch wulgarnego sprzeciwu. Nie da się bluzgać grupowo, jednostajnie, miarowo.
Załóżmy więc, że to nie był bluzg. Intonowana przyśpiewka daje możliwość refleksji czy wziąć w tym udział czy raczej nie. I właśnie wzięcie w tym udziału normalnych ludzi z pięknego stołecznego miasta sprawiło, że posmutniałem.

@flaviusz
słowa godne Domicjana!
-
Gość: , *.dynamic.chello.pl
2016/05/09 22:00:57
@pavelczado zrozumiałem, ale zagęszczenie idiotyzmów w tym tekście jest tak duże, że zwyczajnie szkoda mi czasu, by się na temat ich wszystkich rozpisywać. na pańskim miejscu znalazłbym jednak lepszy sposób na rozprawianie się z własnymi frustracjami po niepowodzeniach śląskich zespołów, bo powodów w najbliższym czasie Legia przysporzy panu całe mnóstwo :))))
-
Gość: R, *.dynamic.chello.pl
2016/05/09 22:03:05
Jakos mnie nie w ogole to nie dziwi ani nie boli.Takie juz kibicowskie standardy w Polsce.Nie zapomne jak bylem na sektorze gosci na Legii jakies 3 lata temu i jakas wycieczka dzieci w wieku 10-12 lat zaczela do nas spiewac "do kopalni".To mnie zdziwilo i rozbawilo ale napewno nie to powyzej :)A to, ze Legia jest stara k... to juz sadze jest synonim w swiadomosci polskich kibicow.Zreszta wiadomo czym sobie na ten tytul zasluzyla.
-
2016/05/09 22:21:05
@*
wycisnąłem z tej riposty ile się da i okazuje się, że nie ma do czego się odnieść. Dlatego uprzejmie proszę nie zaśmiecać już przestrzeni pod wpisem
@R
proszę nie nazywać Legii w ten sposób na tym blogu. Niechlubne momenty w historii absolutnie do tego nie upoważniają. To przecież klub jak każdy inny i również należy mu się szacunek
-
Gość: garcia, *.toya.net.pl
2016/05/10 01:24:59
Przejrzałem rozmowy na ten temat P.Czado na twitterze. Jak w soczewce wyszła legiocentryczność " warszawskich" dziennikarzy piłkarskich. Szczególnie ubawił mnie Warszawiak z Tarnobrzega.
-
Gość: AndrewZielony, *.kampsys.3s.pl
2016/05/10 09:45:32
bywam czasami w Warszawie i na szczęście publika zasiadająca na Łazienkowskiej nie jest odzwierciedleniem większości znanych mi mieszakancow tego miasta
-
Gość: , *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2016/05/10 13:46:09
Fakt, że obleśną przyśpiewkę podjęli normalni - wydawałoby się ludzie...


... jest dobrą odpowiedzią na pytanie: dlaczego dyskusja publiczna w Polsce wygląda tak, jak wygląda.

Zresztą jeszcze lepszym "kwiatkiem" był transparent, w którym wybranym osobom grożono szubienicami. Choć właściwie ten klub znany jest od lat z hołubienia dziczy na trybunach i brak reakcji tym razem też nie powinien dziwić, zwłaszcza kiedy prezesem jest kibol...
-
Gość: JohnoQ, 195.184.83.*
2016/05/10 13:53:27
Temat. klik
Warszawa/Legia 100X klik
Tyle jeśli chodzi o ten wpis.
Druga sprawa. Niech autor zdradzi jaki byłby temat przy odwrotnym wyniku spotkania.
Trzecia sprawa. Czemu powyższy temat nie zaistniał przy meczu Ruch Legia (z wiadomych wszystkim przyczyn)?

-
2016/05/10 14:14:53
@garcia
nie wiem o kogo chodzi, nieważne
@AndrewZielony
tam mieszka mnóstwo świetnych ludzi
@*
proszę tu nie pisać o prezesie Legii vel "kibol". Prawdopodobnie różnie rozumiemy tego rodzaju sformułowanie
@JohnQ
ad1) Klik? Pudło.
Nikt nie rozlicza mnie z tego bloga, to nie jest przedsięwzięcie komercyjne. To oznacza, że ilość wejść jest dla mnie nieistotna.
ad2) Nie wiem jaki byłby temat. Zalałoby od okoliczności tego zwycięstwa
ad3) temat nie zaistniał, bo w tym roku nie byłem na meczu Ruchu z Legią w Chorzowie. Miałem wtedy inne rzeczy do roboty.
-
Gość: JohnoQ, 195.184.83.*
2016/05/10 14:37:50
Jak nie istotna? Pisze Pan dla samego pisania/spełnienia?
Czy jakby pod Pana art nie było komentarzy przez np rok to też by Pan pisał.
Pana ad2 i ad3 pomijam bo unika Pan odpowiedzi jak chłopiec na pytanie babci czy właśnie zjadł glia z nosa. Serio
-
2016/05/10 14:45:25
@Johny
dokładnie - piszę, bo mam taki kaprys. Na co dzień w pracy nie zajmuję się w tej chwili pisaniem i nikt ode mnie tego nie wymaga.
Na pozostałe pytanie odpowiedziałem jak potrafiłem. Przykro mi, że nie spełniłem pańskich wygórowanych oczekiwań
-
Gość: , *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2016/05/10 15:17:56
Że niby jak się przeodział w drogi garniak, to już taki od razu glamour - i w ogóle?...
-
2016/05/10 16:24:38
@Czado

Pawel, jak dlugo sie znamy, 35lat? To tak dlugo jak sie znamy, tak musze Cie zje..c po raz pierwszy. Czego Ty chcesz od tej stolycy?! Czego sie czepiasz klubu i kibicow z Lazienkowskiej?! Przeciez to ich duma narodowa, chcesz zeby Cie powiesili? Nie zapominaj skad jestes. Przeciez jestes tylko ze Slaska. Czym by byl ten Slask bez stolycy? Przeciez dzieki stolycy, po wojnie, nasi dziadkowie mogli mieszkac w murowanych domach, a nie namiotach. Czym moga sie pochwalic Slaskie druzyny? Czy tym, ze w 80- letniej historii polskiej ligii, zdobyly 78 medali? ( 31 zlotych, 21 srebrnych i 26 brazowych ) Czy tez tym, ze 62 - letniej historii pucharu polski 34 razy graly w finale? Zrozum w koncu drogi Pawle, ze w polsce jest tylko jeden klub. Przepros panow i wracaj do pisania, bo to akurat robisz dobrze :-)
-
Gość: matej2001, *.tktelekom.pl
2016/05/10 17:45:13
@dpikolo
Nie ma bata, że się z red. Czado znacie od 35, skoro post wrzuciło 14 letnie dziecko...
-
2016/05/10 18:01:14
Tam daleko na wschodzie, w największym mieście Mazowsza, bardzo często wieje wschodni wiatr. Tym samym stołeczną osadę spowijają otumaniające opary znad białoruskich bagien i ostępów. Tylko tym można tłumaczyć zachowanie tzw. widzów. Cóż, nic na to nie poradzimy.
-
Gość: Lubię Placki, *.dynamic.chello.pl
2016/05/10 19:34:43
@pavel czado
Napisał Pan, że nie zajmuje się już pisaniem w codziennej pracy. Czyżby oznaczało to, że porzucił Pan definitywnie projekt Y, choć może to nie być traktowane jako codzienna praca ? Chyba, że projekt Y nie polega na pisaniu tylko robieniu czegoś innego. Niezmiernie mnie to ciekawi, ale szanuję to, że nie chce Pan o tym pisać tylko nas zaskoczyć, jeśli Pan już nie zrezygnował ... A szata graficzna na tej stronie woła o pomstę do nieba dużo większą niż według Pana normalni kibice Legii w tym wpisie.
-
Gość: Rest, *.centertel.pl
2016/05/10 20:00:44
@ BenekPG - Ty jako bywalec strony Piasta, a także tego bloga, z pewnością wytłumaczysz zachodnie standardy zachowania odjeżdżających na mecz w Warszawie kibiców Piasta.
Benku, powiało Europą, a nawet Jewropą...
-
Gość: Rest, *.centertel.pl
2016/05/10 20:13:38
A jeszcze mam pytanie do autora bloga, który każdy wpis kończy wezwaniem (w wolnym tłumaczeniu) "Balcerowicz musi odejść" . Zgadzam się że reprezentacja Polski powinna wrócić na Stadion Śląski, ale może szanowny Autor wie kiedy dostanie ku temu szansę? Może warto dodać "i nieustająca przebudowa musi się skończyć!"?
-
Gość: , *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2016/05/10 21:48:34
Otóż to. Z tym Śląskim to cyrk jakich mało, może jedyny taki na planecie. Remont?/przebudowa?/modernizacja? zbliża się już do pięknego jubileuszu srebrnych godów :))) i póki co te apele brzmią równie poważnie jak domaganie się, by już wreszcie puścić metro po niegotowej linii, na której ciągle nie można położyć torów.
-
Gość: , *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2016/05/10 21:57:43
@dpikolo
stawianie przeciwko Legii calego regionu swiadczy o sile Legii nie regionu. Statystyki regionu w porownaniu z Legia szalu nie robia. Caly region 78 medali MP, sama Legia ok 40. caly region 34 finaly PP? Sama Legia 18 zdobytych pucharow :D
-
Gość: , *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2016/05/10 22:12:44
@dpikolo
jesli chciales pokazac przewage slaskich zespolow nad Legia trzeba bylo wskazac na ilosc mistrzostw nizszych lig. W tym Legie miazdzycie :)
-
2016/05/10 22:42:54
@.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

,, Caly region 78 medali MP, sama Legia ok 40 ''
Legia 27, a nie 40. Ruch 29.
Koniec tematu
-
Gość: , *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2016/05/10 23:05:56
@dpikolo
skoro podajesz falszywe liczby, to rzeczywiscie koniec tematu. Legia 35. Jak napisales- Ruch 29. Dziekuje. Dobranoc.
-
2016/05/10 23:25:38
@.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Masz racje, czapki z glow, rum jednak nie jest sprzymierzencem :-)
Jednak nie ma watpliwosci, ze jest kompleks Slaska.
My nie uwazamy, ze tylko druzyny ze Slaska sa najlepsze. Dla nas, jesli ktos jest lepszy, niech zdobywa trofea. Cieszy nas to, ze wasza ikona jest Slazak, ze Slazacy zdobyli dla was tyle tytulow. Dlatego szanujcie Slask i Slazakow :-)
-
Gość: Legionista, *.dyn.iinet.net.au
2016/05/12 08:54:20
To ty redaktorku niedouczony jestes ta K... ze Slaska jak chcesz przeniesc mecze kadry na stadion Slaski... Spier... na Slask. Wyp... z Warszawy!
-
2016/05/12 12:05:07
Legionista najtrafniej podsumował istotę dyskusji. Dziękuję, nie mam więcej pytań.
-
Gość: Julek, *.play-internet.pl
2016/05/12 13:49:08
Przecież to proste jak Polska jest rozdarta politycznie,tak samo odnosi się do stadionów,przecież to Warszawa,a warszawiak ma mniemanie o sobie że jest lepszym sortem od pozostałej populacji Polaków,to z kolei już jest znamienne że do chamstwa tylko jeden krok lub już ten krok został zrobiony kilka pokoleń wstecz,a tradycja to święta rzecz więc nie wypada nie być chamem.
-
Gość: Rest, *.79.199.163.atman.pl
2016/05/12 14:02:33
Szanowny Autorze, jeżeli uważa Pan wpis jakiegoś trolla-podszywacza z Australii za podsumowanie dyskusji, to niestety nie świadczy to dobrze o Panu. Naprawdę jest Pan tak naiwny być wierzyć w głupoty wypisywane przez kogoś kto myśli że pracuje Pan w Warszawie? O sancta simplicitas! (w wolnym tłumaczeniu: Paweł ustoń już, ustoń ;)
PS. Proszę aby obejrzał Pan galerię z wyjazdu kibiców Piast na stronie Piast.pl. Zobaczy Pan zaskakująco dużo kobiet i dzieci (!) w składzie ekipy wyjazdowej. I nie martwi Pana śpiewana przez całą ekipę wyjazdową pieśń "Legia to stara k... ?
PS. PS. Nie wszyscy w Warszawie nienawidzą Górnego Śląska, jak to stara się pan udowodnić (ze szkodą zresztą dla obu stron). Moja żona pochodzi z Bogucic (którymi ja jestem zachwycony) a w Warszawie jest zakochana. Można? Można!
-
2016/05/12 15:48:40
@Rest
Dziękuję Panu za ten wpis
-
2016/06/04 17:04:14
Witam Panie Pawle,

ja zostawię kwestię głupich śpiewów przez wydawałoby się normalnych kibiców z Warszawy bez większego komentarza, no może dodam, że jak młyn śpiewa na meczach w Gliwicach "L... to stara ......" inne przyśpiewki na Górnika etc..., to reszta trybun za nimi nie powtarza...... ale to kwestia kultury.
Zagadnę jednak do innego wątku - sędziowania.
Zgodzę się, że Piast nie wytrzymał presji w tym meczu, a sędzia - gwiazda polskich arbitrów- jak zwykle błyszczała(żółta dla Vacka), niestety ze szkodą dla widowiska.
Cóż a ja zauważyłem, że sędzia faworyzuje jedną z drużyn.
Czasem nawet nie chodzi o sytuacje o dużym ciężarze gatunkowym (karny, czerwona), ale wystarczy, żeby sędzia gwizdał większość kontaktów ciało-ciało piłkarzy jednej drużyny i przerywał w ten sposób akcje albo po prostu wybijał jedną drużynę z rytmu. Takich ewidentnych sytuacji o małym ciężarze w niektórych sytuacjach jest mnóstwo.
Jednak sprawa sędziowania pojedynczego meczu nie jest tak ważna jak cały system sędziowania.

Lista sędziów Ekstraklasy statystyka - geografia.
1. Marcin Borski Warszawa Mazowiecki Związek Piłki Nożnej
2. Paweł Raczkowski Warszawa Mazowiecki Związek Piłki Nożnej
3. Szymon Marciniak Płock Mazowiecki Związek Piłki Nożnej
4. Tomasz Kwiatkowski Warszawa Mazowiecki Związek Piłki Nożnej
5. Krzysztof Jakubik Siedlce Mazowiecki Związek Piłki Nożnej
6. Bartosz Frankowski Toruń Kujawsko Pomorski ZPN
7. Paweł Gil Lublin Lubelski ZPN
8. Tomasz Musiał Kraków Małopolski ZPN
9. Jarosław Przybył Kluczbork Opolski ZPN
10. Daniel Stefański Bydgoszcz Kujawsko Pomorski ZPN

Jakim cudem 5 sędziów pochodzi z Mazowieckiego Związku Piłki Nożnej i jaki to może mieć wpływ na sędziowanie przez tych sędziów bezpośrednich konkurentów drużyn z województwa Mazowieckiego? A także jakie mogą być konsekwencje sędziowania przez sędziów z tych samych województw meczów ich drużyn? Mamy 17 województw. Dlaczego w Ekstraklasie nie obowiązuje parytet regionalny(dopiero w 2 lidze Statut PZPN)?
W obecnym stanie moim zdaniem to patologia. Sędziowie są też kibicami piłkarskimi, ba wielu z nich imprezuje z piłkarzami - patrz gwiazda Szymon Marciniak.
Czy wyobraża Pan sobie Euro 2016, na którym połowa z 18 sędziów jest ze Związku z jednego Państwa?
Arbitrów do sędziowania typuje Kolegium Sędziów z Panem Zbigniewem Przesmyckim na czele, który dobiera sobie pozostałych członków. W takiej sytuacji często dochodzi do sytuacji wątpliwych pod względem etyczno-prawnym. Trenerzy (np. Piasta czy Cracovii) albo obawiaj się o obsady albo wprost krytykują arbitrów, często mając rację, za co jeszcze są karani przez Wydział Dyscyplinarny.....

wyciąg z regulamin PZPN:
(Pracami KS PZPN kieruje Zarząd, który składa się z Przewodniczącego powoływanego przez Zarząd PZPN (www.pzpn.pl/federacja/zarzad-pzpn) oraz do 6 Członków powoływanych na wniosek Przewodniczącego KS- par. 2).
Kompetencje Kolegium sędziów - par. 6:
- Utrzymywanie wojewódzkich parytetów dotyczących kandydatów na sędziów w
rozgrywkach II ligi, spełniających kryteria szkoleniowe. W wyższych klasach
rozgrywkowych jedynym kryterium doboru sędziów jest ich wartość merytoryczna,
ustalana na podstawie kryteriów szkoleniowych. - paragraf 6 ust. 6
- Przedkładanie Zarządowi PZPN list kandydatów na sędziów oraz obserwatorów FIFA i UEFA.
- Informowanie Zarządu PZPN o składach list nominowanych sędziów Ekstraklasy, I i II ligi,sędziów asystentów i obserwatorów szczebla centralnego, a także sędzin Ekstraligi, I ligi oraz sędzin asystentek i kandydatek na sędziny I ligi.

Co Pan sądzi na ten temat?

PS. Mecze reprezentacji powinny odbywać się również na Stadionie Śląskim